Historikk høst 2023

Mandag 20. november -23 hadde Katharina Westblikk foredrag om dvergplanetene Haumea og Make make

Disse to spennende arketypene er ny for oss og fortsatt under forskning. De har et nært forhold til Pluto.

Haumea er Gudinnen for barnefødsler og fertilitet. Hun er beskytteren av Hawaii og konen til Wakea som er Guden for himmelen og rom. Hun er menneskenes mor.  Make make også kalt The bird man, er skapelses Guden for menneskeheten og knyttet til Påskeøyene. Sammen utgjør de det feminine og det maskuline i naturen. Er du interessert i å vite mer?  Ta kontakt for kjøp av web-opptak med medlem@astrologiskforening.no.

**********************************************************

Tirsdag 7. november 2023 kl. 18.00 – 20.00 snakket Kristin Egeland om nodene.  Hun hadde et veldig interessant foredrag, som vi også overførte live på Facebook. Takk for besøket Kristin!

**********************************************************

Mandag 23. oktober 2023 fikk vi høre om om retrograde planeter med Sol W. Jonassen. Det var et meget interessant  foredrag! Opptak av foredraget er fremdeles mulig å få kjøpt. Ta kontakt med medlem@astrologiskforening.no om du er interessert. Sol With Jonassen har vært profesjonell astrolog siden 1999, skriver astrologi for KK, underviser jevnlig på ulike skoler for astrologi og holder foredrag over hele verden. Hun har kontor i Bergen og du finner hennes arbeid på www.sol-with.com eller på https://www.facebook.com/astrologi

**********************************************************

Mandag 2. oktober kl. 18.00 – 20.00. hadde vi workshop «Dancing the Horoscope» med astrolog og eurytmist Daniele Reistad. Det var en artig og lærerik kveld, der vi lærte både litt astrologi og eurytmi.  Det kom forslag fra begeistrede deltagere om at vi må lage en egen helg der vi jobber med dette!  2 timer ble altfor kort tid.   Noen som har forslag til tid og sted?  Send mail til medlem@astrologiskforening.no ♥

**********************************************************

Mandag 11. september hadde vi astrodrama med Kjersti Beate Andersen.