Historikk 2024

8.oktober 2024: Webinaret med Norunn Sanderson, som skulle holdes tirsdag 8. oktober med temaet “Kall, Karriere og Livsvei,” ble dessverre avlyst.

3. september 2024, fra kl 18.00 – 20.00

Foredrag om esoterisk tolkning med Gisle Henden.

Esoterisk eller spirituell astrologi beskriver en utvikling eller evolusjon fra det personlige til det sjelelige og ånds vitenskapelige.

Tredelingen av det ene liv i Spirit, soul, body er tydelig nedfelt i astrologi. Vi har derfor 3 tegn i hvert element, 3 kors, 3 herskere, 3 verdigheter, 3 dekanater, 3 primære stråler og ikke minst trigonet. Esoterisk horoskop tolkning belyser dette slik at vi får mer spenst i vår kunnskap og praksis som astrologer.

Sted: Trudvangveien 25, Møt opp, ingen påmelding!

Pris: kr 150,- for medlemmer og kr 250,- for andre.

Eris kriger kvinnen; kjøp digitalt om du ønsker opptaket.

4. September. 2024 et blir det Webinar med Katharina Westblikk og Henry Seltzer med tema: Eris – kriger kvinnen.

Vips #500952 kr 150 for medlemmer og kr 250 for ikke medlemmer. (gi oss mail adressen om du ikke er medlem i foreningen)

Katharina Westblikk har jobbet med Eris arketypen siden 2016. Hun vil snakke på Norsk om hvordan Eris finnes inni oss alle.

Den delen av oss som blir misforstått, beskyldt for noe vi ikke har gjort, den delen som kjemper fordi vi må, for å være oss selv.

Eris beskriver skyggesiden av det feminine, krigerkvinnen i mytologiene hvor hun og hennes bror Ares/Mars møtes i konfliktenes og krigenes øye.
Ares fordi han liker å kjempe og vinne, Eris for å avsløre det skjulte som ligger bak handlingene til andre.

Katharina vil åpne foredraget og gi ordet videre til Henry Seltzer etterpå.
Mer om Katharina www.esoteric-wisdom.com

Eris, the KBO planet beyond Pluto that is becoming more readily accepted in Western Astrology, perhaps more prominent than Pluto in the Kuiper Belt, although further out, has been identified as Feminine Warrior in support of soul intention in the book Henry published in 2015 called The Tenth Planet. This seems to be by now a well-accepted delineation. Eris, in Henry’s opinion, is actually just as significant as Pluto in chart work, lighting up the chart in terms of any personal planet she aspects or by her house position. This talk will provide a description of Eris as a new planetary archetype, using an outline of her meaning along with chart examples. Including better understanding of Haumea and Makemake, these 21st century planets, the only Kuiper Belt Objects besides Pluto officially named as ‘dwarf’ planets by the astronomers, have a lot to reveal to us about where the zeitgeist is currently heading, or where it is attempting to be heading.

Medlem av Astrologisk forening kr 150
ikke medlem kr 250

Vips #500952 for opptaket.

———————————————————————————————

Medlemsmøte i Astrologisk Forening! 🌟

Vi starter opp igjen våre medlemsmøter i Trudvangveien 25, mandag 26. august 2024 fra kl. 18.00 – 20.00 med en tolknings kveld.

Hvis du har en lidenskap for astrologi eller ønsker å lære mer, er dette kvelden for deg! Kom og bli en del av fellesskapet ✨✨

Du er hjertelig velkommen.

Ønsker du å være en av de som får en personlig tolkning denne kvelden? Send oss en e-post på medlem@astrologiskforening.no for å sikre deg en plass.

Pris:
• Medlemmer: kr 150
• Andre: kr 250

Vi ser frem til å se deg der! 🌙

Sommeravslutning med Norsk Astrologisk Forening

Vi hadde en hyggelig sommeravslutning på Olivia på Hegdehaugsveien, mandag 17. juni 2024.

KONFERANSE SOMMEREN 2024 – Astrologi skolen Herkules

Mange er nysgjerrige på astrologi, kabbala, teosofi og annen esoterisk og tidløs visdom.

Vi gleder oss til å treffe kunnskapsrike og erfarne foredrags-holdere og studenter som deler denne interessen.

Velkommen til en lærerik opplevelse 28. til 30. juni 2024.Konferansen er åpen for alle og har et innhold som passer for både nybegynnere og videregående studenter.

Ambisjonen er å løfte frem det gode norske astrologi miljøet.

Vi starter dagene med meditasjon, yoga eller eurytmi. På kveldene blir det mer sosialt samvær og middag for alle som har tid og lyst.

Konferansen ble arrangert første gang i 2018 og er en årlig sommertradisjon. Vi har vært mellom 30 og 55 deltagere. Mer info her: https://astrologi.no/

Bli med!

Mandag 8. april 2024 kl. 18.00 – 20.00. Solformørkelse i Væren med Chironsignatur – webinar med Daniele Reistad.

Denne eklipsen er en «once-in-a-lifetime» hendelse og har et stort potensial for at vi kan helbrede gamle sår og finne tilbake til mer helhet.

Sol, Måne og Chiron står i nøyaktig konjunksjon, med både Merkur, Venus og dragens hode (nordnoden) også i Væren.

Eklipsen er synlig i USA, mens den her i Norge skjer ved solnedgang.

Vi fordyper oss i denne eklipsens spesielle karakter, preget av Vær-arketypen, Chiron-mytologien og historien om den hellige gral.

Vi går gjennom alle tolv ascendent-tegn og tolker hvordan livsområdene i ditt horoskop blir påvirket.

Vi kaster også et blikk på den medisinske astrologien for Væren og avrunder det hele med noen tips hvordan du kan gjøre det beste ut av denne power-eklipsen.

Dette kan du glede deg til.

Pris kr 150,- for medlemmer, og kr 250,- for ikke medlemmer. Overføres via Zoom.

Du kan kjøpe opptak av sendingen ved å kontakte medlem@astrologiskforening.no

Kjøp billett i linken nedenfor:

***

Mandag 5. februar 2024 kl 18.00 – 20.00. Roar Krogshus hadde et interessant foredrag om karmisk astrologi.