Hvordan bli astrolog?

Astrolog er ikke en såkalt beskyttet tittel i Norge. Det betyr at alle kan kalle seg astrolog, uansett om man har diplom fra en astrologisk utdannelse eller ikke. Norsk Astrologisk Forening anbefaler at man gjennomgår en astrologisk utdannelse hvis man tenker på å bli astrolog. Astrologi er et omfattende fagområde som krever mye kunnskaper og innsikt, og dette vil det for de fleste være best å skaffe seg gjennom en form for astrologisk utdannelse.

Det finnes mange muligheter for kortere eller lengre astrologiske utdannelser. Norsk Astrologisk Forenings astrologikurs for nybegynnere og videregående er en god begynnelse for deg som ønsker å sette deg mer inn i astrologien. Du får da en god innføring, men uten at det koster for mye i innsats og penger.

Hvis du gjennom et slikt kurs finner ut at astrologi er noe som du ønsker å satse på, kan du eventuelt følge opp med å gå mer i dybden i en lengre utdannelse. Det finnes 1- og 2-årige kurs både i Norge og i utlandet. De fleste er basert på helgekurs, som du kan ta ved siden av vanlig jobb. Både i England og i USA finner du nå også astrologi på enkelte universiteter. Det finnes også en rekke forskjellige korrespondansekurs som er gode. Linkene nedenfor gir en oversikt over noen få av de mest kjente astrologiske utdannelsene, men mange flere astrologiske kurs og skoler finnes, særlig i utlandet.

Astrologiutdannelse i Norge

Astrologiskolen Herkules
En to-årig astrologiutdannelse i astrologi basert på helgekurs.

Den Nordiske Astrologiskolen
En to-årig astrologiutdannelse i astrologi basert på helgekurs.

Astrologiakademiet
En to-årig utdannelse med tilbud om helgesamlinger eller fjernundervisning.

Astrologiutdannelse i utlandet

The Faculty of Astrological Studies
Skolen har korrespondansekurs, kurs i London og sommerkurs i Oxford.

Kepler College of Astrological Arts and Sciences
Amerikansk. Basert på ukesamlinger og skriftlige arbeider.

London School of Astrology
Klasseundervisning, kurs og seminarer.

Sophia Centre for the Study of Cosmology in Culture
MA program i Cultural Astronomy and Astrology ved University of Wales Trinity Saint David, UK. Basert på fjernundervisning.